Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost vydal varování před kybernetickými hrozbami cílenými zejména na české...
Odesílání pošty z aliasu v Office 365
U účtu v Office 365 je možné mít u každé adresy neomezené množství aliasů. Z těchto aliasů bohužel nelze ve výchozím stavu odesílat zprávy. V následujícím návodu si ukážeme, jak toto omezení obejít.
Přidání POP3 účtu
Celý postup spočívá v tom, že si přidáme další jednoduchý POP3 účet, který bude mít adresu požadovaného aliasu, ale nebude sloužit k přijímání pošty, ale pouze k odesílání. Postup budu ukazovat na českém Outlook 2013. Na ostatních klientech bude postup stejný nebo velmi podobný.
Klikneme na Soubor – Přidat účet. Vybereme Ruční nastavení nebo další typy serverů a klikneme na Další. Na další stránce vybereme POP nebo IMAP a opět klikneme na Další.
Dostaneme se na obrazovku, kde vyplníme jméno a e-mailovou adresu, což bude adresa aliasu, ze kterého chceme posílat zprávy. Dále vyplníme adresu příchozího serveru jako 127.0.0.1 (nechceme z této adresy přijímat zprávy) a adresu odchozího serveru nastavíme na smtp.office365.com. Uživatelské jméno a heslo jsou pak údaje ke skutečnému fyzicky existujícímu účtu v Office 365. Zrušíme zatržítko u Automaticky vyzkoušet nastavení účtu po kliknutí na Další.
Klikneme na Další nastavení a na záložce Server pro odchozí poštu zaškrtneme Server pro odchozí poštu (SMTP) požaduje ověření. Na záložce Upřesnit změníme typ šifrování u serveru pro odchozí poštu na TLS a nastavíme port 587. Potvrdíme OK. Klikneme na Další a Dokončit.
Nyní je již účet přidaný a lze z něj odesílat zprávy. Uděláme ještě ale malý úklid nepotřebných věcí. Klikneme na Soubor – Nastavení účtu. V nastavení účtů si označíme nově vytvořený účet a klikneme na Změnit složku. V novém okně označíme doručenou poštu u hlavního Office 365 účtu a klikneme na OK a Zavřít. Tím jsme uvolnili datový soubor nově přidaného POP3 účtu, ale v levém sloupci účtů v Outlooku je účet stále vidět. Proto znovu vlezeme do nastavení účtů, kde přepneme na záložku datových souborů a smažeme datový soubor nově vytvořeného POP3 účtu. Tím nám účet zmizí i z levého sloupce účtů, ale možnost odesílat poštu z tohoto účtu stále zůstává.
Jako poslední je potřeba ještě nastavit, aby se Outlook nepokoušel z nově přidaného účtu stahovat zprávy. V Outlooku klikneme na záložku Odesílání a příjem, klikneme na Skupiny pro odesílání a příjímání a zvolíme Definovat skupiny pro odesílání a přijímání. V novém okně klikneme na Upravit, vybereme nově přidaný účet a zrušíme zatržítko Zahrnout vybraný účet do této skupiny.
Hotovo 🙂 Nyní můžete odesílat zprávy z aliasu v Office 365 a odeslaná pošta bude ukládána od schránky odeslané pošty ve výchozím Office 365 účtu.